2011 m. rugsėjo 9 d., penktadienis

Kaip perregistruoti lietuviškus numerius turintį automobilį Italijoje

Kai mano viena mieliausiu draugučių mano blogą pavadino leisgyviu, tai beveik įsižeidžiau. Nors tai visiška tiesa, bet juk negalima taip tiesiai į akis. O be to, tiesa žeidžia daug labiau. Pavyzdžiui, jei ji būtų sakiusi "tavo blogas pernelyg atkyvus", juk įsižeidus nebūčiau, ar ne? Seniai pastebėjau, kad pavyzdžiui žmonėse labiausiai erzina tie bruožai, kuriuos turiu pati.
Anyway, užsispyriau kad užteks čia snūduriuoti, ir laikyti šitą leisgyvį padarą. Kol ateis laikas naujam, tvarkingesniam blogui (kai kas feisbuke spėjo ir atspėjo, kad mąstau apie kelionių po Italiją organizavimą...), makaliuojam toliau čia. Apie viską ir apie nieką.

Šiandien vat norėjau pakalbėti apie itališką biurokratiją. kadangi biurokratiją keiksnojam ir Lietuvoje, nelabai aš jos bijojau. Ir dabar nebijau. Ne tik nebijau, šiandien jaučiuosi ją nugalėjusi, nes po daug svarstymų ir dar daugiau bėgiojimų mano fiatukas pakeitė lietuviškus numerius į itališkus.

Kai dar svarstydama ar verta juos keisti mėginau išsiaiškinti, kiek tai gali kainuoti, viskas buvo labai labai miglota. Kažkas girdėjo kad apie tūkstantį eurų. Kažkas kad tik koks šimtas eurų. Tiesa pasirodė kažkur per vidurį...

Bandau įsivaizduoti, kaip procesas atrodytų Lietuvoje. Ko gero tektų nuvažiuoti geram pusvalandžiui į regitrą. Ten vietoj viską sutvarkytų, vietiniam banke susimokėčiau mokesčius, o paslaugūs vyrukai už dešimt litų ir numerius prisuktų. Ar ne? Viskas daaaaug įdomiau Italijoje. Nuo lietuviškų iki itališkų numerių man teko keturis kartus apsilankyti įstaigoje "Motorizzazione civile", pašte (mokesčiai), teisme (dokumento vertimas), PRA (automobilių registras), ACI (automobilizimo klubas). Palengvėjau kokiais 450 eurų.
Etapai:
1. Pirmiausiai, Motorizzazzione civile. Darbo valandos - kartais ryte, kartais po pietų, niekada pietų metu, niekada prieš ir po darbo valandų. Atėjus lauki pusę - pusantros valandos savo eilės. Ponios langeliuose nieko nežino (realiai viską žino tik ponas inžinierius, kurio biure paprastai nebūna). Ponia pernelyg nepersistengia, duoda mums mokėjimo kvitukus (mokėti pašte), blankus ir paaiškinimą skirtą... Ispanijos piliečiams. Na, apie Lietuva ji nieko nežino, bet turėtų būti panašiai :)
2. Antras etapas. Išverčiam tech pasą į italų kalbą. Carlo siunčiamas į teismą, kur turi paliudyti, kad vertimas teisingas ir gauti jų antspaudą. Čia jau laikas pašnekėti apie jų BOLLI, įdomų būdą susirinkti mokesčius už visas paslaugas. Įvairios vertės bolli (fiziškai tai lipdukai, tipo pašto ženklai) pardavinėja Tabacchiere, t.y. mažos parduotuvėlės, užsiimančios cigarečių, loterijos bilietų ir panašių dalykų prekyba, žymimos raide T. Taigi, ant vertimo klijuojam 14,62 EUR vertės bollo.
3. Keliaujam į paštą. Paduodam saują visokių kvitukų, sumokam virš aštuoniasdešimt eurų.
4. Su užpildytais blankais, milijonų kopijų (jokiose Italijos institucijose nerasite kopijavimo aparatų. t.y. kopijavimo aparatus jie turi SAU. o tau neduos. teks eiti ieškotis kur aplink pasidaryti kopiją ir greičiausiai grįžti kitą dieną, nes nespėsi į jų darbo valandas. todėl aš su savim visada dėl visa ko tampausi milijoną kopijų), vertimu su apmokėtu bollo vėl ateinam į motorizazzione civile. Valandžikė laukimo ir mūsų dokumentai priimti. Ponia prie langelio negali pasakyt ar nieko netrūksta, nes tiksliai nežino ko reikia. Sako, paskambins.
5. Nepaskambina, paskambinam mes. Numeriai paruošti, galime pasiimti. Keliaujame pasiimti.
6. Pasiėmus numerius sužinome, kad deja tech paso naujo (libretto di circolazione) reiks ateiti pasiimti po savaites, kol kas išduoda laikiną dokumentą.
7. Po savaitės išduoda techpasą. Klausiu, kaip bus su draudimu (lietuviškas galioja iki spalio vidurio), nieko nežino. Tą dieną mane sustabdo policija, ačiū dievui, jie irgi nieko nežino, tai tik sako "ponia, susitvarkykit dokumentus kuo greičiau" ir paleidžia. Atsiimdama techpasą, tiesa, sužinau dar vieną naujieną. Automobilį reikia įregistruoti PRA (viešajame automobilių registre) per 60 dienų.
8. Tuo tarpu nusprendžiame pasidaryti tech apžiūrą. Sužinau, kad mano padangų dydis neatitinka to, kuris užrašytas itališkame tech pase. Klausiam meistro, ar pavojinga važiuoti, atsako kad ne, viskas OK. tik jei patikrins policija, bus blogai. :)
9. Vis dėl to tech apžiūrą mašiniukas praeina. Laikas draudimui. Italijoje kiekvienam apdraustajam priskiriama klasė, nuo kurios priklauso draudimo kaina. Pati žemiausia (reiškias brangiausias draudimas) - aštuoniolikta. Aukščiausia . pirma, ir dar galima keliauti iki pirmos H (A,B,C,D ir t.t.). Teoriškai turėtum pradėti nuo žemiausios (ir už civilinės atsakomybės draudimą mokėti 3800 eurų :)))) ) ir už kiekvienus metus be avarijų kilti. avarijos numeta žemyn per dvi klases. Carlo draudimo kompanija pasiūlo man gauti Carlo klasę, bet turime atnešti pažymėjimą kad esame šeimos nariai (sugyventiniai irgi skaitosi šeimos nariais :) ). Taigi, keliaujam pas tabakierių pirktis bollo (lipduko), tada į savivaldybę išsiimti dokumento, ant kurio užklijuojamas lipdukas. Tada į draudimą. Gaunu ketvirtą klasę, moku kaip už pirmą. Jei norėčiau išeit į kitą kompaniją, išeičiau su ketvirta ir tektų mokėt ketvirtą. suktas būdas išlaikyti klientus. Susimokam 750 eurų.
10. Kelionė nebaigta, laukia PRA (registras). Išsiimu bilietėli. Kai ateina mano eilė, sužinau, kad ir čia reikės bollo (lipduko) ir milijono kopijų. Ką gi... einu ieškoti tabakieriaus.
11. Grįžtu su viskuo ko reikia. Dar pusvalanduką palaukiu savo eilės. Ehej, jau beveik viskas. Susimokam 309 eurus (už nuosavybės įregistravimą).
12. Dar ne viskas.... dar yra toks daiktas kaip "bollo di circolazione", na dar vienas eilinis mokestis.... Gerai kad langelis praktiškai priešais, gerai kad dar dirba (vidurdienis, praktiškai visi užsidaro, o jie stebuklingai iki 13.30 dirba...), atiduodu 167 eurus ir turiu LEGALIĄ ITALIJOJE REGISTRUOTĄ MAŠINĄ!!!!

Juk paprasta, ar ne?... :)

10 komentarų:

Renata rašė...

Kaip sava kaip "miela"...pamatysi, kad kai norėsi susituokti Italijoje reikės irgi (gal kiek mažiau), bet reikės pabėgioti po visokiausias įstaigas, taigi coraggio!!!

Evelina rašė...

Renata, tuoktis nusprendem 2013, tai gal jau laikas pradet lakstyt galvoju... :))))

Anonimiškas rašė...

Brava! :) o kiek laiko italijoje vazinejai su lietuviskais numeriais? ar labai kabinejosi policija? :) nes as turiu tokia minti i italija atsivaryti savo masina bet noreciau suzinoti su kokiom problemom susirudiama. kiek zinau europoje galima metus vazineti su uzsienietiskais numeriais o po to privalima perregistruoti..

Evelina rašė...

Su lietuviškais numeriais važinėjausi du metus, NEI KARTO nesustabdė :) Pažįstu kas važinėjasi daug ilgiau :) Europoje praktikškai neįmanoma įrodyti, kiek laiko tu esi įvažiavęs... Padėtis keičiasi tik registravus gyvenamą vietą ir gavus vadinamą residenza - man buvo sakyta, kad nuo to laiko su lietuviškais numeriais galima važinėtis pusę metų. Tiesa, jei ketini atvažiuoti ilgam iš lietuvos, pasitikslink su draudimu, nes tas pigesnis draudimas numato tik apie 20ar 30 dienų per metus užsienyje..

Anonimiškas rašė...

sveiki as gyvenu italijoj,ir maciau toki automobili vazineja italiskais numeriais o vairas desineje puseje gal kas zinote ar registruoja,ir anglisko automobilio dokumentai bus angliski gal tadar nereikia tiek pinigu moketi ir tiek visur vaikcioti.

Unknown rašė...

Net neisivaizduoju, bet manau, kad jei numeriai italiski, vadinasi ir dokumentai bus italiski.

Gintas rašė...

O kaip su draudimu? Kiek laiko galioja jei apsidraudi Lietuvoje?

Unknown rašė...

O kokios automobilio dokumentų vertimu kainos užsienyje? Ar labai brangu?

Anonimiškas rašė...

Kokį dokumentą išduoda techninės apžiūros stotis? Kaip ta stotis vadinasi itališkai?

Karilė rašė...

labai ačiū už informaciją, tikrai naudinga. o kai pasikeičiu numerius pas mane visada yra noras ir rėmelius jų pasikeisti, gerai, kai yra maža kaina ir dar galima kokį nors užrašiuką užsidėti